dinsdag 26 februari 2013

Pink Shirt day 2013


 
Morgen is het Pink shirt day in Canada zoals je kunt lezen op de poster. Een dag dat gepromoot wordt om Rose te dragen. Zelf ben ik (Yvonne) morgen bij de College voor een cursus, maar ook ik zal mijn rose shirt daar dragen.Veel Child Care Programs besteden deze week extra aandacht aan Pink Shirt Day; = Anti Bulling Day (Ik heb begrepen dat in Nederland inmiddels ook een Anti Pestdag in het leven is geroepen). Maar ook bij het Rode Kruis promoten we Pink Shirt Day. Het Rode Kruis gaat met een RespectEd Program naar Highschools en Middelschools, en elke keer weer komt Pink Shirt Day ter sprake. Het is te triest voor woorden dat een dag als Pink Shirt Day nodig is. Maar gezien de recente gebeurtenissen (en ik praat niet alleen wat er hier in Red Deer gebeurt onder High School Studenten) is het praten over Pesten/Bullying meer dan nodig. Ik herinner me mijn vader's woorden: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet." Sta hier eens bij stil, denk na en bedenk dat pesten niet een jeugd-aangelegenheid is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten