dinsdag 9 januari 2024

Augustus, September, Oktober, November, December 2023

Geen idee hoe het voor jullie was, maar 2023 is voor mij voorbij gegleden. Goede herinneringen hebben wij aan de vakantie waar we bij Patrick in Mallorca zijn geweest. Toen we terug waren in Red Deer, merkten we dat de COVID periode als voorbij werd ervaren, en werd er vanaf dat moment gesproken van van situaties voor, tijdens en na COVID. Mijn werksituatie na COVID veranderde van de ene op de andere dag. In de eerste week na onze vakantie belandde ik op vrijdag 24 maart, 2023, in de ziektewet.  Of ik dit wil is een ander verhaal. Je zou denken dat ik daar wel blij mee zou zijn, want opeens is daar zoveel tijd om te schilderen, kleren te maken, te zingen, etc. etc. Maar het is een situatie geworden die behoorlijk uitzichtloos lijkt. In maart heb ik hierover al iets geschreven.  Vanaf de dag dat mij verteld werd dat ik de volgende dag thuis zou blijven en zou afwachten of ik aangepast werk zou kunnen doen, heb ik niets meer vernomen van mijn leidinggevende. Nope, ook niet met Kerstmis en de jaarwisseling. Een heel vreemde ervaring als je meer dan 10 jaar dezelfde baan hebt gedaan. In de periode vanaf 24 maart heb ik wel heel veel geleerd over de gezondheidszorg in Alberta, over wachttijden, over kosten om een doktersverklaring te krijgen, over eenzame momenten, en over het langs elkaar werken bij uitkerende instanties!
Na heel veel telefoonverkeer, briefwisselingen en doktersverklaringen heb ik op dit moment een uitkering voor langere termijn, en sta ik op de urgentielijst voor een operatie waarbij ik een nieuwe linkerheup zal krijgen. Wanneer? Ook dat is weer afwachten! En met al dat wachten heb ik in een keer heel veel tijd voor mezelf!

Tijdens de zomer was het redelijk eenvoudig om bezig te zijn. Met mijn e-bike heb ik veel gefietst in de stad. Iets wat voorheen lastig was omdat ik niet meer goed de heuvels op kon fietsen. Met de e-bike is het fietsen in een keer veel leuker.
Ook hebben we weer een paar keer gekampeerd, met de tent. Super fijn dat me dit toch is gelukt. Het blijft mooi om in de bergen te zijn. Inplaats van op een luchtbed te liggen, heb ik nu een strecher/veldbed. Super de luxe hoor. Frank heeft tijdens de zomer een aantal keren een bergwandeling (meer klimmen dan wandelen) gemaakt in de Rockies. 

Een voordeel van het thuis zijn in november en december was dat ik dit jaar vaak met het koor en kwartet heb kunnen optreden. De meeste optredens waren meestal 's middags. 

Tijdens Kerst is Patrick bij ons geweest. Hij landde vrijdag 23 december en is afgelopen vrijdag, 5 januari, 2024 weer terug gevlogen naar Cordoba in Spanje. De eerste week van zijn tijd bij ons verliep anders dan gepland, want zowel Frank als ik bleken COVID te hebben. We hebben samen  een fijne tijd gehad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten