zaterdag 28 juni 2014

Soccer !

Terwijl de voetbalwedstrijd Brazilie tegen Chili wordt gespeeld toch maar even iets op het blog schrijven. De wedstrijd lijkt wel een theatervoorstelling. De een na de andere speler ligt op de grond en weet van gekkigheid niet hoe die de aandacht van de scheidsrechter moet krijgen. Kijken welk theaterspel het meest aantrekkelijk wordt gevonden, met andere woorden, welk team wint?

Frank is met Buurman Karl naar een golf toernooi in Delburne. De foto's van vanochtend vlak voor hun vertrek zijn wel grappig:
Karl in zijn Golf Outfit
 
Frank in zijn golf outfit (including wooden shoes!)
Patrick is vanochtend al om 8 uur begonnen met zijn werk bij de golfbaan. Frank vertrok om 11 uur en vervolgens vertrok Tamara omdat ze om 1 uur bij de Runningroom moest werken. Blijf ik (Yvonne) helemaal alleen in me eentje over :(  Ondertussen maar de nodige huishoudelijke klussen verricht. Want helaas, er zijn nog steeds dingen die met de hand gedaan moeten worden. Overigens heb ik hierover geen klagen hoor. Tamara en Patrick houden de benedenverdieping schoon, Frank en ik normaliter de bovenetage. Een redelijk gelijke verdeling dus.
De foto van een geaddresseerde envelop is volgens ons wel grappig. De envelop is verstuurd door een verzekeringsonderneming in Nederland (DL). De envelop is eerst verstuurd naar Duitsland en vervolgens vanuit Duitslands naar Kanada. Als dit nou de eerste keer was dat we iets van deze verzekering toegestuurd hadden gekregen zouden we ons de vergissing nog voor kunnen stellen. Het is ook grappig om te zien hoe hardnekkig men in het eigen land is om de manier van adressering te handhaven. In dit geval staat het huisnummer achter de straat. Hier in Canada staat het huisnummer normaliter voor de straatnaam (dus 134 Maxwell Ave). 
Morgen wordt de wedstrijd Nederland - Mexico gespeeld. Ook bij ons huis kun je zien welk team wij aanmoedigen. Leuk verhaal overigens is dat er afgelopen week iemand naar mijn werk bij het Rode Kruis belde. Na wat vragen beantwoord te hebben vraagt deze man mij of ik Spaanse ben? No, I'm Dutch! Zegt die man: Really, I'm from Mexico. We will play against each other with soccer. Hope that it will end in an equal score! Zo grappig. Diezelfde dag kwam hij in ons kantoor en hebben we nog verder kunnen beppen over de voetbal. Och, we zien het allemaal wel. Het is in mijn opinie allemaal een spelletje. En bij een dergelijk spel is er altijd een verliezer en een winner. Niet belangrijk voor mij.  
Gisteren is voor alle scholen hier in Red Deer de zomervakantie begonnen. Officieel is aanstaande maandag nog een schooldag, maar alle scholen hebben die dag vrijaf gegeven. Gevolg voor Tamara bij de Red Deer Child Care is wel dat ze nog 1 dag voor de reguliere buitenschoolse opvang moet werken. Dinsdag, 1 juli heeft iedereen weer vrij omdat het dan Canada Day is. Woensdag begint  Tamara dan weer met de zomeropvang voor Child Care. Patrick werkt zijn uurtjes bij de golfbaan, al begint hij op twee dagen al om 6 uur in de ochtend te werken. Wel effies wat anders. Zelf heb ik de laatste week van mei en de hele maand junu (m.u.v. aanstaande maandag) elke ochtend ingevallen bij Child Care. Eerlijk is eerlijk als ik zeg dat me dat de laatste anderhalve week best is tegen gevallen. Het werken op zich is wel heel leuk, maar dat vroege opstaan bevalt me steeds minder. 
Nieuw voor mij deze week was de Hot Yoga. Misschien kennen jullie dat al wel, maar voor mij (en Aydee) was het een hele nieuwe ervaring. Onvoorstelbaar dat een lichaam zoveel vocht/transpiratie kan produceren in anderhalf uur. En onvoorstelbaar in wat voor poses je lichaam gevouwen kan worden. Helaas zijn zowel mijn linker knie, als mijn rug nog niet geheel elastisch waardoor het yoga deel er af en toe bij in schiet. Hot Yoga, zeker de moeite waard om een keer te proberen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten