maandag 18 mei 2015

May long 2015

Het lange weekend in Mei is elk jaar het moment dat het vakantie seizoen aanbreekt. Op het laatste moment hebben we een overnachting geboekt in het Best Western Hotel in Canmore. Patrick is overigens thuis gebleven. Redelijk optijd zijn we vertrokken met de bedoeling om eerst naar Johnstone Canyon te gaan. Dat hebben we ook gedaan hoor. Uiteindelijk is het maar ruim twee en een half uur rijden! Eenmaal bij Johnstone Canyon aangekomen bleken we niet de enige te zijn die daar weleens effetjes rond zoudenwillen wandelen. Een halve kilometer voor de parkeerplaats stonden de auto's al aan beide kanten van de weg geparkeerd. Op dat moment besloten we maar dat we toch wel behoorlijk in de buurt wonen en een volgende keer wel terug komen. We hadden niet zo'n zin om in filevorming die kloof door te gaan lopen. Dus, auto keren en terug richting Canmore. Onderweg zien we wel een enorme eland:
Eerst gaan we terug naar Banff waar  natuurlijk tijdens dit weekend ook wel de nodige mensen naar toe gaan, maar daar kun je nog redelijk wandelen. In Banff wordt gepromoot dat men zoveel mogelijk de auto al vroegtijdig parkeert, om zo het centrum wat te ontzien. Goed plan, maar op dit moment werkt het allemaal nog niet zo. Het verkeer gaat in file vorming door het mooie plaatsje. Het is maar goed dat daar binnenkort verandering in komt. Maakt Banff een stuk aantrekkelijker als al dat verkeer niet meer door de hoofdstraat komt. In Banff hebben we wel weer lekker gewandeld. Het blijft een mooi stadje.
Na bijna 15.000 stappen vinden we het wel genoeg voor vandaag en lopen terug naar de auto. Onderweg zien we onverwachts :
Toch gaat onze voorkeur wel uit naar Canmore, alhoewel Canmore wel een tweede Banff aan het worden is. 's Avonds hebben we in Canmore weer lekker gegeten bij Sage:
Sage Bistro Sunrise

In tegenstelling tot vele restaurants kun je hier een hele avond zitten en genieten van goed en verzorgd eten plus een goed glas zijn. Helemaal prettig is dat het Best Western Hotel op 5 minuten loopafstand is van dit restaurant! Vanochtend zijn we weer redelijk bijtijds vertrokken. We hadden het plan om misschien nog bij de Canyon te gaan kijken, maar de plannen werden onverwachts veranderd. We zijn via het Olympisch Dorp over een graffle road door de Kananaskis gereden. Een langeweg, met heel veel zandverstuiving, maar wel geweldig mooi.
Inmiddels zijn we weer thuis. Wat een luxe om zo dicht bij zoveel mooi natuurschoon te wonen.
Yvonne heeft vanavond voor de laatste keer repetitie met het koor, voordat ze zaterdag met het koor het grote optreden gaan geven. Het is nog spannend welke liederen Yvonne mee mag gaan zingen!