zondag 13 december 2015

Mensen zoals wij .............

Het was tijdens de opleiding voor Kinder en Jeugdverzorging (1977) dat ik tijdens muziekles liedjes moest leren die we eventueel met kinderen kunnen zingen. Hoe vreemd mag het klinken dat van al die songs één lied zo in mijn gedachten is gebleven; "mensen zoals wij.................."

Afgelopen week werd mij door een collega gezegd dat ik altijd zo'n caring person ben. Een collega die sinds een paar maanden in Red Deer woont, die net als wij geimmigreerd is met haar family. Herenigd met haar twee kinderen en haar man.Voor haar is alles nog nieuw. Zelfs de sneeuw en de koude temperatuur. Ze heeft dat nog nooit eerder meegemaakt. Haar man wist haar wel het een en ander te vertellen want die woonde hier al een paar jaar. Toen ze me vertelde dat ik een 'caring person' ben bedacht ik mij dat ik er nooit zo bij stil heb gestaan, maar ze heeft wel gelijk.

Het is december. Een maand waarin warmte, sfeer, harmony en vrede benadrukt worden. En weer komt bij mij het lied 'mensen zoals wij' in mijn gedachten. Een lied dat voor mij zoveel betekent en bij mij elke keer emoties oproept. Het lied kun je beluisteren door op de volgende link te klikken:

mensen zoals wij ....

Ik hoop dat je de tijd hebt genomen om het lied te beluisteren. Het betekent veel voor mij.
Thanks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten