zaterdag 10 maart 2018

Dentist

Op 5 februari was het tijd voor mij om naar de tandarts te gaan. Naast cleaning werd er ditmaal ook een check up gedaan. Cleaning viel wel mee. Voor de checkup werden er rontgenfoto's genomen, en werd er door de tandarts nog een meer specifiekere manier gebruikt om de tanden te checken. Resultaat: advies is om 5! kronen te laten plaatsen; en een checkup te laten doen voor slaap-apnea. De tandarts stelde me nog gerust: "gelukkig zijn de prijzen voor tandartsen tit jaar omlaag gegaan! Hij vertelde niet dat de bedrage en Alberta de psuigaten uitliepen ten opzichte van de andere provicies! Nu zijn de prijzen meer gelijke getrokken.
Er waren veel symptomen die op slaap-apnea zouden wijzen. Symptomen volgens de tandarts waren een niet volledig ontwikkelde onderkaak en de vorm van de tong! Hij vroeg niet of ik snurkte tijdens de slaap, of misschien af ten toe stop met ademhalen. Nee, hij keek alleen naar de tong! Nu hebben we al langer onze twijfels bij deze tandarts. In het verleden is Patrick al naar een andere tandarts over gestapt. Patrick zou een aantal jaren geleden 11 of 12 gaatjes in tanden hebben! Bij een second opinion bleken er 2 zwakkere plekken te zijn! Ook Frank heeft zijn twijfels bij de eerste tandarts. Voor mij reden om een second opinion te doen via 'Patrick's' tandarts. Helaas, het verhaal van de 5 kronen is waar. Alleen de manier waarop ze er daar mee omgaan is toch iets anders. Daar zetten ze een plan samen met de klant; de huidige tandarts had al besloten wat het plan zou zijn. En bij de second opinon werd gezegd dat slaap-apnea niet gauw erkend wordt via de tandarts.
Inmiddels heb ik wel een slaaptest laten doen; de resultaten waren negatief. Ik heb dus geen slaap-apnea (zoals verwacht bij mijzelf trouwens ook).
Van de verzekering heb ik inmiddels bericht dat voor de eerste twee kronen een behoorlijk bedrag vergoed zal worden. Tja, ik kan er niet onderuit dus zal ik binnenkort de afspraak maar gaan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten