woensdag 19 augustus 2009

Sollicitaties

Ook ik ben aan het solliciteren geslagen. Twee weken geleden heb ik een gesprek gehad bij de Montessori-peuterspeelzaal. Afgelopen vrijdag zou ik bericht krijgen of ik wel of niet aangenomen zou zijn. Zaterdagochtend heb ik zelf maar even gebeld, en het bleek dat ze mijn telefoonnummer wel ergens had opgeschreven maar ze was het kwijt! Jammer dan. Ze vroeg wel of ik mijn CV wil brengen. Wie weet wordt het t.z.t. nog iets.
Daar ga ik natuurlijk niet op zitten wachten. Ik ben gisteren voor een gesprek geweest bij de Red Deer Child Care. Een kinderopvang met voor en naschoolse opvang. Ik had gereageerd op een advertentie in de krant waarin ze een leidster vroegen voor een van de creches. Maar toen ik gisteren op gesprek kwam, bleek dat ze me als locatieleidster voor een van de BSO's wilden interviewen! In een half uur heb ik meer dan 30 vragen beantwoord. Een pittig en goed gesprek. Omdat mijn diploma hier nog niet erkend is, moet ik vandaag contact zoeken met het bureau dat dit voor mij kan uitzoeken. Mocht het zo zijn dat het diploma voldoende is, dan hoef ik niet deel te nemen aan een cursus van 50 uur. Nou, dat zou natuurlijk wel lekker zijn. Nu maar hopen dat ik word aangenomen. De aanstelling is dan in eerste instantie voor drie maanden en voor ongeveer 30 uur per week. Aanstaande vrijdag hoor ik meer over deze job. Duimen jullie voor me? Het lijkt me namelijk geweldig om dit werk te gaan doen.
Terwijl ik dit bericht typ, word ik gebeld door iemand van de Child Care. Op mijn CV heb ik vermeld dat ik vrijwilligers werk doe bij de Red Cross. Of ze daarheen mogen bellen voor meer info over mij. Natuurlijk mag dat.
(Yvonne)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten