dinsdag 6 oktober 2009

1e maand bij de Red Deer Child Care

Het werken bij de Red Deer Child Care bevalt me wel. Ik heb twee leuke, gezellige collega's. De ruimte voor de voor- en naschoolse opvang is alleen niet zo geschikt. We hebben namelijk de beschikking over de gymzaal. Een grote, kille zaal dus. Elke ochtend zetten we stoelen en tafels op, richten de speelplekken in (leeshoek, bouwhoek, poppenhoek) en creeren een kleitafel. Niet erg handig, maar het is nu eenmaal niet anders. En voordat de kinderen de klassen ingaan, ruimen we alles weer op.
De kinderen weten niet beter en helpen altijd flink mee. 's Middags is het weer hetzelfde verhaal. Met uitzondering van de maandag en vrijdag kunnen we de overige drie dagen de spullen 's avonds laten staan. Deze week is ons plekje wel heel erg onveilig. De school heeft de volleybalnetten uitgezet, en deze worden pas aan het eind van de week opgeruimd. Lekker gevaarlijk dus met de uitsteksels aan de palen en de laaghangende netten. Oppassen dus!





Elke dag hebben we een vast programma. Op alle locaties (14 in totaal) wordt hetzelfde programma gevolgd. Het is erg leuk om te doen. De kinderen zijn telkens erg enthousiast als we weer een knutselwerkje gaan doen. En als het weer het toelaat gaan we 's morgens en 's middags een half uur naar buiten.
Inmiddels mag ik alleen een groep draaien. Mijn diploma is omgezet naar Canadese maatstaven. Op advies van Aydee (zij is ons eerste aanspreekpunt in het kantoor) moet ik nu al mijn diploma's opsturen naar Calgary (weer een ander kantoor). Een hele klus om die formulieren ingevuld te krijgen, maar zeker de moeite waard om te doen.
Afgelopen weekend heb ik mijn First Aid gehaald. Hiervoor moest ik zowel zaterdag als zondag om 8 uur beginnen! Zaterdag zijn we om 4 uur gestopt en zondag gelukkig al om 2 uur. Ik had in Nederland al mijn EHBO en AED diploma's gehaald, maar helaas. Die zijn hier niet geldig. Maar ik moet zeggen dat het niet verkeerd was om de First Aid cursus te doen. Er zijn toch veel verschillende manieren om eerste hulp toe te passen. Dat heb ik nu wel geleerd. Het was wel even lastig om de meerkeuze vragen te doen, maar met hulp van het woordenboek en Jenn (docent) is het gelukt om maar 3 fouten te maken. Ik ben dus geslaagd met 95%.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Patrick,
    Jullie hebben een mooie blog gemaakt. Hopelijk heb je het goed naar je zin.
    Er is dit schooljaar weer een leerling die vanuit 4havo naar het buitenland vertrekt midden in het schooljaar. Ik zou hem graag met je in contact brengen als je dat goed vindt.
    Verder heb je vorig schooljaar je docenten een engelstalig overzicht gegeven van de verschillende vakken. Volgens Siepie ben je op het juiste niveau ingestroomd. Ik ben benieuwd welk niveau dat is. Wil je me dat laten weten? En misschien heb je enig idee hoe wij zo'n standaardlijst met in het engels de beschrijvingen van een vak erop kunnen inzien.

    Ik hoor het graag van je op Rinus.van.de.Voort@ssgn.nl
    Met vriendelijke groet ook namens Siepie Bijlsma,

    Rinus van de Voort
    je oude teamleider van de SSgN

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he zus,
    helemaal nergens om maar de ruimte van de vso en bso leent zich niet echt.
    is het niet wat om een vso bso naar europese maatstaven daar op te richten
    hoe zit het met betalen van de ouders
    is dat te doen?

    BeantwoordenVerwijderen