maandag 29 maart 2021

Een Weekend met twee seizoenen

 Maart 27 en 28 2021, de lente is begonnen. De week dat Patrick min of meer gedwongen thuis is gebleven was een week met lekker lente weer. De hele week is hij in de tuin bezig geweest om de resten van de sneeuw en herfst van vorig jaar op te ruimen. De compostbakken zijn omgewoeld, voorzien van een enorme laag gesnipperd papier. Met uitzondering van een klein hoekje in de tuin is de sneeuw volledig weg.
De ideeen voor de tuin liggen klaar. De planten die over een paar weken de grond in kunnen zijn flink aan het groeien (binnen in ons huis). Elke dag wordt elke plantje gecheckt, en zo nodig voorzien van water. Als het mooi weer is, is het prettig om op het terras te gaan zitten en te genieten van de zon. Het afgelopen weekend was het een weekend met twee seizoenen; In de winter en na de winter. Zaterdag liepen Patrick en Frank te zweten in de tuin, zondagmiddag om half vijf zaten we lekker op het dek/terras te genieten van het mooie weer, en vier uur later is er een sneeuwstorm. Het lukt Patrick om een sneeuwpop te maken in minder dan 30 minuten. De storm neemt toe en het sneeuwen neemt af. Vanochtend liggen de drie sneeuwbollen op de grond. De storm raast nog steeds. De link:  snowman is gewoon grappig om naar te luisteren. Het is een Kerstzong, maar who cares?

   

Afgelopen week was Patrick's eerste stage week. Lesgeven aan leerlingen in de leeftijd tussen 15 en 19 jaar. Hij helpt bij Spaanse les en Gym. En natuurlijk moet hij zelf voor de klas; voor gym een eitje, voor Spaans een uitdaging. Het leuke is dat bij gym op dit moment aandacht is voor handbal. Samen met de gymdocent Kathy Lalor is er een planning gemaakt. Ik herinner me nog dat Patrick na school een keer thuis kwam in 2009 met de melding dat ze handbal op school hadden gehad. Volgens Patrick was dat absoluut geen handbal. Het was destijds de reden dat ik op Thurber handballes ben gaan geven, en het vervolgens 11 jaar achterelkaar heb volgehouden. Tot COVID startte.

Op het werk bij mij is de tweede verdieping nu eindelijk gesloten. De tweede verdieping was niet zoals je zou denken dat het is. Om naar de tweede verdieping te kunnen gaan moest ik altijd mijn eigen kantoor afsluiten. Vervolgens om het gebouw lopen, een code intypen bij de toegangsdeur naar de tweede verdieping, een sleutel voor het slot om toegang te krijgen tot een halletje dat vervolgens een deur heeft die toegang verleent naar het kantoor op de tweede verdieping (en juist, daar heb je ook weer een sleutel voor nodig). Eenmaal binnen moet je het alarm uitzetten. Het Nationaal Management van het Rode Kruis heeft begin van dit jaar besloten dat de 2e verdieping niet optimaal gebruikt wordt, en per 31 maart gesloten moet worden. Dit betekende dat ik in de afgelopen maanden alles verhuisklaar heb moeten maken; zoveel mogelijk spullen  in dozen doen; inventaris opmaken van alle meubels, kasten, stoelen, tafels, keuken uitruimen, ect. Er werd rondgevraagd of er staff/vrijwilligers zijn die interesse hebben voor de spullen. Deze mensen moest ik toegang geven om het op te halen (code, sleutels, deuren, trap etc). Vervolgens kwamen er verhuizers die enkele spullen naar mijn verdieping moesten brengen. Met deze mensen moest ik ook mee lopen (code, sleutels, etc). Toen dat allemaal gebeurd was werden de laatste spullen opgehaald voor grofvuil. En natuurlijk moest ik weer meelopen. Afgelopen vrijdag was de sleuteloverdracht. Ik ben blij dat dat nu is afgelopen. Hoe het kantoor er in de toekomst uit zal zien??? Geen idee. Op dit moment ben ik degene die de meeste ruimte ingebruik heeft vanwege de medische uitleen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten