zondag 27 december 2009

Kerstmis in Canada

Terwijl Yvonne en Patrick de kerstdagen bij familie in Nederland hebben gevierd heb ik (Frank) m'n eerste Canadese kerst meegemaakt. Eerste kerstdag na het ontbijt samen met Ryan een grote wandeling gemaakt in het bos. De wereld zag er sprookjesachtig mooi uit, een dikke laag sneeuw met een strakblauwe lucht en een lekker warme zon, ook al was het -15. Jammer dat ons fototoestel een paar duizend kilometer verderop ligt.
Beide kerstdagen was ik uitgenodigd om bij kennissen te komen eten. Gisteren had ik een schaal zelfgebakken oliebollen meegenomen (ja ik weet het, een paar dagen te vroeg) omdat Matt ze ooit wel eens had gegeten. Ze waren echt lekker dus ik ga deze week weer even naar de Nederlandse winkel om nog een pak Koopmans te halen. Want ook oud en nieuw zit ik niet in mijn eentje, mijn jongste broer Hans had vorig weekend spontaan bedacht om komende week op bezoek te komen. Morgenmiddag komt hij aan in Calgary. Ik kijk er echt naar uit om hem een stukje van ons leven hier te laten zien, maar ook lekker samen op de bank hangen bij de open haard met een drankje en een hapje.
Intussen is de kamer van Patrick bijna klaar, nog een paar schappen in de nieuwe kledingkast en klein beetje schilderwerk. Dus helemaal geen tijd om eenzaam de feestdagen door te komen. En de wetenschap dat Patrick en Yvonne een fijne tijd in Nederland hebben doet me goed.

1 opmerking:

  1. ja zeker,

    dus zo zie je maar in iedereen schuilt een klusser.
    hier leuk met zus gebabbeld.

    veel plezier met hans.

    groeten har karin yvonne en de kids

    BeantwoordenVerwijderen