dinsdag 16 februari 2010

Laatste berichten pa en meer

Gisteren mailden we over pa. Het ging niet goed. Vandaag ontvingen we een email dat er nog steeds wonderen gebeuren. Pa zit weer wat rechtop, wil weer onder de mensen zijn en heeft wat tv gekeken naar de Olympische Spelen.
Jullie hebben ook kunnen lezen dat Patrick zijn enkel heeft geblesseerd. En ik (Yvonne) moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder zo'n gekleurde enkel heb gezien. Het lijkt of Patrick een gekleurde sok aanheeft. Het vreemde is dat Patrick wel wat kan lopen op zijn voet, en dan bijna geen pijn heeft. Gisterenavond tijdens shooting (basketbaltraining maar dan alleen schottraining) is Patrick natuurlijk wel even naar de training gegaan. Mr. Lalor (coach en docent) was helemaal verbaasd. Had er tijdens de wedstrijd niets van gemerkt. Hij vond alleen dat Patrick niet hard genoeg liep! Gisterenavond werd hem duidelijk wat de oorzaak daarvan was. Mr. Lalor bood zijn excuus zelfs aan en heeft direct tips gegeven. Hij gaf Patrick een brace die hij de komende dagen moet dragen om extra steun te geven, waardoor de zwelling mogelijk minder zal worden. Verder moet Patrick twee keer per dag met zijn voet in sneeuwwater zitten om goed te koelen, en moet zijn been zoveel mogelijk hoog gelegd worden. Vandaag is Patrick wel naar school gegaan. Het eerste uur heeft hij les van Mr. Lalor; athletic training (een soort fitnesse zeg maar). Hoe de dag verder zal gaan wachten we maar af. Het zal lastig zijn om twee keer tachtig minuten met je been hoog te moeten zitten in de schoolbanken.
Afgelopen vrijdag werd er bij mij op het werk Valentijnsdag gevierd. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Alle kinderen hadden wel een kaartje met iets extra's voor elkaar. Natuurlijk was er een enorme hoeveelheid snoep bij die kaartjes. Wat ik niet wist, maar voor volgend jaar dus wel, is dat ook mijn collega's voor de kinderen iets extra's hadden. Ik voelde me een beetje sullig op dat moment. Maar ja, ook dat hoort bij een andere cultuur zullen we maar denken.
Op Sylvan Lake werd gisteren de Marathon gereden. Een tocht die door Evert van Benthem een aantal jaren geleden werd bedacht. Natuurlijk zijn we daar even gaan kijken (zie ook de diaserie).En bij aankomst leek het wel of we ergens in Nederland gedropt waren. Over het ijs de brug van Barthlehiem, en zelfs kroketten, erwtensoep en chocelade letters ontbraken niet. De winnaar bij de mannen kwam uit Zwitserland en bij de vrouwen uit Kazachstan. Tweede bij de mannen was Merijn van Benthem. Bij de junioren heeft Ronald Angenent gewonnen.

1 opmerking:

  1. Ja zeker, en onze zoon Ronald kwam gewoon uit Stevensbeek vlak bij jullie vandaan in NL! Schaatsen jullie ook? Wij wonen nu al 3jr. in het zuiden van Alberta in Picture Butte. Hij was trouwens ook 5e bij de 50K tour van de grote mannen. Het was een heel gezellig dagje he? Leuk dat ik jullie site heb gevonden per toeval, ik zal 'm eens lezen als ik tijd heb, surf ook ff over onze website? www.angenentfarm.com ?
    groetjes van Jozien Angenent.

    BeantwoordenVerwijderen