zondag 4 april 2010

Easter Sunrise Service Sylvan Lake

6 Uur. Tijd om op te staan. Om half zeven rijd ik richting Sylvan Lake waar om 7 uur op de Pier de Easter Sunrise Service begint. Ik heb geen idee wat ik ervan kan verwachten. Een beetje afwachtend sta ik aan de waterrand.

Even voor 7 uur loop ik naar de pier waar al meerdere mensen aanwezig zijn. Ik weet niet of deze mensen met hetzelfde doel als ik naar de Pier zijn gekomen. De meesten mensen hebben een beker koffie in de hand en staan rondom om een barbeque. Maar, net als ik komen deze mensen ook voor de dienst. Al snel maak ik kennis met Ruth. Voordat de dienst begint zijn we al veel van elkaar te weten gekomen. Ze stelde me voor aan haar zoon, David, en zijn vrouw. Later begreep ik dat David de pastor is van de Baptist Church in Benalto (een klein plaatsje buiten Sylvan Lake).
De dienst werd geleid door een man van Aziatische afkomst. Aan het eind van de dienst was er gelegenheid om communie te gaan. Hoe bijzonder is het dan als je aan de rand van een meer, brood en vis deelt met mensen die je niet kent. Want inderdaad, op de barbeque bevond zich de vis en er was voldoende brood om met elkaar te delen. Na de dienst heb ik nog een foto van het meer genomen:
Na deze bijeenkomst werd ik door Ruth uitgenodigd om mee te gaan naar Benalto. Om half elf was daar een dienst in de Baptist Church waar David de voorganger was. Ook dit was weer een bijzondere ervaring. Wie had dit vanochtend allemaal kunnen bedenken. Mijn Paaszondag is onverwachts een hele bijzondere zondag geworden.


Benalto met in de verte de Rockies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten