zaterdag 3 april 2010

Paasweekend

Paasvakantie. Gisteren, Goede Vrijdag, waren we alledrie vrij. Patrick heeft de hele komende week nog vakantie. Anders dan we gewend zijn is Paasmaandag voor veel Red Derians een gewone werkdag. Frank en Patrick zijn vanochtend om 4.15 uur vertrokken naar Toronto! Het vliegtuig vertrok om 6.30 uur vanaf Calgary. Dinsdagavond komen ze weer terug.
Hier in Red Deer vriest het 's-nachts nog, maar zodra de zon schijnt is het lekker warm en wil je graag buiten zijn. Daarom ben ik vanochtend met Ryan naar de Bowerpond gegaan om wat te wandelen. De pond zelf is nog bevroren, maar het is al duidelijk merkbaar dat ook hier de lente is begonnen.
Elke maand probeer ik op mijn werk iets te vertellen over een land. Intussen hebben wel al gesproken over Canada (omdat we daar nu eenmaal wonen), Australie, China (i.v.m. het Chinees Nieuwjaar), Griekenland (vanwege de Olympische Spelen). En afgelopen week dan eindelijk over Nederland. De kinderen waren erg onder de indruk. De meeste kinderen vonden de dropjes die ik had meegebracht erg lekker en ook het sjoelen werd met veel enthousiasme gespeeld. Ik vertelde dat bijna alle kinderen in Nederland met de fiets naar school gaan. Een van de kinderen vroeg me toen of er in Nederland dan geen auto's bestonden! Verder had ik twee klompen meegenomen. Ook dat was natuurlijk een happening om ze te mogen passen en erop te lopen.
Patrick heeft afgelopen week een goede week op school gehad. Maandag, dinsdag en woensdag was er na school weer de handbaltraining. Het is zo gaaf om te zien hoe snel ze deze sport beheersen. Op 12 april spelen het jongens- en meisjesteam een oefenwedstrijd. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Net als in Nederland moeten we ook hier de belastingpapieren invullen. Afgelopen week is Frank naar een bureau geweest die ons heeft geholpen met het invullen daarvan. Nu maar wachten op teruggaaf! Jammer dat we niet alle kassabonnen bewaard hebben van de renovatie van Patrick's kamer en de uitgaven voor Frank's eerste werk!
Morgen is het Eerste Paasdag. Ik las vanochtend in de krant dat er om 7 uur (morgenochtend) een kerkdienst (Sunrise Service) wordt gehouden op de pier in Sylvan Lake. Ik wil proberen om daar naartoe te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten