woensdag 31 mei 2023

Sing sing sing sing, everybody likes to sing ....

............... maar voordat het zover is even wat anders:

Sinds 24 maart zit ik thuis. De supervisor gaf me de opdracht om me ziek te melden, omdat ik mijn werk op dit moment niet kan doen; de heupklachten maken het bijna onmogelijk om sommige medische hulpmiddelen te tillen. Met een doktorsverklaring zou er gekeken kunnen worden of mijn werkplek aangepast zou kunnen worden. De laatste dag op het werk was donderdag 23 maart. Ik had, en heb nog steeds, geen idee in wat voor een ellende ik zou belanden. Ik moest me aan gaan melden voor een uitkering. In Alberta kennen veel werkgevers geen ziektewet voor de eerste vier maanden! Als ik het allemaal goed begrepen heb, is er wel weer een ziektewet via de werkgever indien je langdurig ziek bent. Die periode gaat dan in na die eerste vier maanden. Afijn, ik moest dus die uitkering aanvragen.
Drie weken geleden werd ik opeens gebeld door iemand van Service Canada Employment Insurance Program. Zij deelde mee dat er een aantekening was dat ik ontslag had genomen! En je weet het, als je zelf ontslag neemt is er geen uitkering! What the heck!!!!!!!!!! Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen met een van de personeelsfunctionarissen van het Rode Kruis. Zij bevestigde naar mij dat ik geen ontslag heb genomen, en dat ze net voor mij ook gesproken had me de persoon van Service Canada EI. Toen ik vanochtend nog steeds geen uitkering had ontvangen ben ik weer gaan bellen met Service Canada EI en heb een bericht achter gelaten met de vraag of ze mij terug wilden bellen. Nog geen 3 minuten later krijg ik een tekstbericht dat er geld is overgemaakt naar mijn rekening. 
Aanvulling 1 juni: dit is een scam!!!!. Gelukkig bedacht ik me op tijd dat een e-transfer nooit gedaan wordt door CS. Toen ik vanochtend met het EI program belde werd me dat ook duidelijk verteld. Wow, was ik er toch bijna ingetrapt! 

Ik kan je wel vertellen dat de afgelopen 2 maanden niet gezond zijn voor je zelfvertrouwen. Er is geen contact met collega's. Ik heb ruim 10 jaar voor het Rode Kruis gewerkt!
Vorige week dinsdag is de werkplek gecontroleerd. Ik was daar ook bij aanwezig, maar heb er weinig vertrouwen in dat het allemaal gunstig uit zal vallen voor mij. :(

In de afgelopen periode heb ik ook contact opgenomen met de kliniek waar ik op de wachtlijst sta voor een heupoperatie. Volgens de secretaresse van de artsen sta ik op de wachtlijst, maar een operatie zal niet eerder plaatsvinden dan over ongeveer 2 of 3 jaar. Een nieuwe verwijzing van de huisarts, plus een nieuwe rontgenfoto zal uit moeten wijzen of er meer urgentie is waardoor ik hoger op de wachtlijst zou kunnen komen. Gisteren heb ik een nieuwe rontgenfoto laten maken, en vanmiddag heb ik weer een afspraak met de doktor in de hoop dat ze aanvullende informatie wil sturen naar de kliniek. Via mijn electronisch health record heb ik al gezien wat de uitslag van de rontgenfoto is: "progressieve now severe degenerative osteoarthropathy with obliteration of the superior joint space". Ik hoop vanmiddag dus meer informatie hierover te krijgen via mijn huisarts, DR Rose. Inmiddels heb ik ook weer contact opgenomen met de fysiotherapist en zal volgende week weer starten met de therapieen waarbij ze de 'dry-needle' therapie toe zal passen. Wil je weten wat dry-needlling is klik dan op de volgende link: Wat is dry-needling? 
Gelukkig heb ik wel de nodige dingen die ik kan doen nu ik volledig thuis ben komen te zitten. Natuurlijk is er mijn unieke fiets. Hierdoor is het eenvoudiger om in beweging te blijven, en kan ik meer van de stad bekijken. De stad kent nu eenmaal heel veel moment waar je tegen heuvels op moet fietsen. Verder gaat er heel veel tijd zitten in het zingen. Binnenkort hebben we een grote show. 17 Juni is de dag. Tijdens de show zingen we met ons eigen koor; zing ik met het kwartet; en zing ik samen met 4 andere leden in het Edmonton koor waarmee we ook in Phoenix hebben gezongen.
En afgelopen weekend hebben we met 10 eigen leden meegedaan aan een event in Edmonton: A Capella Fusion Edmonton mixed chorus Wederom een unieke ervaring. 

In dit blog heb ik verder niet geschreven over de bosbranden. Op dit moment hebben we gelukkig weer een schonere lucht. Als er weer meer informatie over de bosbranden is, zullen we daar zeer zeker over schrijven. 

En een update over Patrick: morgen is zijn laatste dag in Mallorca, en de laatste dag lesgeven in de school. Op weg naar nieuwe uitdagingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten