dinsdag 2 mei 2023

It's a small world after all ......

Voordat je dit blog gaat lezen is het wel leuk als je eerst op de volgende link klikt It's a small world

Vanochtend werd ik wakker door het gezoem van mijn telefoon. Ik ontving een aantal whatsapp berichten. Berichten van Angelique (mijn jongste zus dus). Zij stuurde mij een bericht met een foto waarop Thecla en ik stonden. Dezelfde foto die ik gisteren op ons blog heb geplaatst was door Thecla op Facebook geplaatst. Een nicht van Thecla, Suzanne, had de foto op facebook gezien. Via Suzanne wist Angelique al langer dat er een nicht van Suzanne in Canada woonde. Ergens in Saskatchewan. Angelique had er nooit aan gedacht om dit te vertellen, Canada is toch zo groot? En dat is waar. Tegelijkertijd kennen wij ook niet iedereen in Nederland toch? Ik ken niet al die 17 miljoen Nederlanders die in Nederland wonen, en alle Nederlanders die elders in de wereld wonen. 

In het vorige blog heb je kunnen lezen hoe Thecla en ik elkaar hebben ontmoet. Ik moet erbij vertellen dat we normaal gesproken niet horen te praten met elkaar als we op het koor staan. Praten doe je in pauzes! Ik ben blij dat we de regels hebben gebroken ................

.............. want, en nu komt het aanvullend verhaal: Via Thecla's nicht Mirjam, heb ik op de lagere school  bij Albert Harleman in de klas gezeten. Mirjam is de zus van Albert!
Suzanne is Thecla's achternichtje.  Angelique kent Suzanne uit de tijd dat Angelique, Dennis en Colin in Deventer woonden. Ze woonden in dezelfde straat, in dezelfde rij huizen. Ze waren echte buurtjes.
Volgens Angelique hebben Frank en ik Suzanne gesproken toen Frank en ik in Nederland waren om aanwezig te zijn bij Angelique's 50ste verjaardag, en bij de opening van de nieuwe haarsalon van Angelique en Marjolein: Sfeer Kappers".
Suzanne's moeder zag de foto op facebook. Deze moeder Suzanne vroeg aan Angelique of ik wist dat Jan Harleman en mijn vader wekelijks met elkaar aan het kaarten waren. Jan Harleman is de oom van Thecla. En nee, dat wist ik niet.

Een ingewikkeld verhaal, maar geloof me, It's a small world after all.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten