maandag 25 mei 2009

Ryan

De sneeuw is weg, de temperatuur stijgt en de zon schijnt bijna elke dag volop. Het is leuk om samen met Ryan de omgeving te ontdekken. Nadat we al eerder het gebied hadden verkend waar de honden los mogen lopen was het nu tijd voor een andere omgeving; de McKenzie trail recreation area. Een geweldig mooi natuurgebied waar honden alleen aangelijnd mogen lopen. Overdag is het hier lekker rustig, zwemmen de bevers ongestoord rondjes in het water. Terwijl Ryan en ik daar lopen, zwemmen twee ganzen met veel jonge gansjes rustig door het water.
Samen met Patrick ga ik 's avonds nog even terug naar deze plek. Het is dan niet meer zo rustig. Er zijn nu veel mensen die gebruik maken van de picknick mogelijkheden. Bij elke picknicktafel is de mogelijkheid om een houtvuur te stoken. Het is er erg gezellig.
De informatie-avond die ik donderdag had bij het Rode Kruis is niet doorgegaan. Hoewel alle nieuwe vrijwilligers gebeld waren, was ik de enige die aanwezig was. De keus was aan mij om de informatie-avond door te laten gaan. Nou, dat hoeft nou ook weer niet. Ik wacht wel op de volgende avond in de hoop dat er dan wel meer mensen zijn. Het is jammer, want wat meer informatie zou ik best kunnen gebruiken voordat ik me definitief aanmeld.
Donderdag waren er bij Patrick op school atletiekwedstrijden. Er deden vier scholen mee. Helaas voor Patrick, maar zijn bovenbeenblessure is nog niet over, dus leek het mij niet verstandig om mee te doen. Misschien volgend jaar. Gelukkig kon hij de hele dag wel helpen, is toch goed voor het scoren van de vrijwilligerspunten op zijn schoollijst. De deelnemers van LTCHS (Patrick's school) waren erg goed. Zo goed, dat ze bij de prijsuitreiking bijna alle medailles hadden gewonnen. Ook bij de estafette wist geen enkele school de prestaties te verbeteren (er werden 5 estafette wedstrijden gelopen, zowel bij de jongens als bij de meisjes).
Zaterdag zijn Patrick en ik met Ryan gaan wandelen bij de Bower Pond. We hebben maar weer een paar foto's gemaakt, want de Bower Pond ziet er nu toch even heel anders uit dan in de winter. Vlak bij de Bower Pond is een groot sportveld. Op een van die velden werd een baseball wedstrijd gespeeld. Voor Ryan was het te warm om daar te blijven liggen. Dus, gauw Ryan naar huis brengen, Chris ophalen en weer terug om de wedstrijd te kijken. Best een leuke sport, duurt alleen een beetje lang!
Zondag hebben we alledrie wat uit kunnen slapen. Frank vertrok pas tegen 11 uur naar zijn werk. Patrick en ik zijn vervolgens naar Sylvan Lake gegaan, want ook in de zomer is het zeker de moeite waard om daar te vertoeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten